רופא שיניים מומחה לילדים

רבים מאיתנו חוששים מרופאי שיניים. למעשה, במקרים רבים "חשש" הוא מונח עדין מאוד, שכן מדובר בפחד של ממש ואפילו בחרדה דנטלית. עפ"י מחקרים שונים וסקרים 3 מכל 4 בני אדם מפחדים ברמה כזו או אחרת מטיפולי שיניים, ואצל כ-10% מדובר בפוביה של ממש.

הפחד של המבוגרים מחלחל באופן טבעי אל הדור הבא, וגם ילדים רבים מתאפיינים בדנטופוביה. יחד עם זאת כמובן שאי אפשר לוותר על שירותיהם של רופאי השיניים, ובמיוחד לא כשמדובר בילדים שזקוקים לביקורות תקופתיות וכן למגוון רחב של טיפולים כך שהשיניים שלהם יהיו במצב אופטימלי.

המסקנה המתבקשת: רופא שיניים מומחה לילדים הוא נכס של ממש.

האיכויות החשובות של רופא השיניים מבחינת הילדים

"רופא שיניים מומחה לילדים" הוא לא תואר רשמי – אבל כל הורה שמלווה את אחד מילדיו אל רופא שיניים יודע מיד לזהות רופא שכזה.

בפרט נדרשת תקשורת מדויקת עם הילד: רופאי שיניים שמתמחים בילדים יודעים כיצד להשרות עליהם ביטחון ובה בעת גם שלווה, להבהיר להם מה עומד להתרחש בטיפול אבל מבלי שהדבר יישמע מפחיד.

בדרך זו הם מעבירים לילד את המסר הרצוי שהוא בידיים טובות, ושהטיפול חיוני.

איך רופא שיניים מומחה לילדים חוסך את הצורך בהרדמה?

יתרון נוסף של רופאי שיניים מומחים לילדים הוא שבלא מעט מקרים הם מייתרים את הצורך בהרדמה.

חשוב לזכור: הרדמה הינה תהליך בטוח שמופקד בידי אנשי מקצוע מנוסים, אולם כמובן שאם אפשר להימנע מכך מוטב אכן להימנע מכך.

ילד שסובל מחרדה דנטלית לא יוכל לצלוח טיפול שיניים מורכב יחסית ללא הרדמה מלאה – אלא אם כן יגיע לרופא שיניים שיודע איך להרגיע אותו גם בלי הרדמה, כך שהתמחות בטיפול עם ילדים עשויה לחסוך גם את הצורך בהרדמה.

מרפאה ידידותית לילדים

בנוסף להיותו של רופא השיניים מומחה לילדים ובעל ניסיון בתקשורת מרגיעה ומשרה נינוחות עם הזאטוטים, חשוב שגם המרפאה עצמה תהיה ידידותית עבורם.

עיצוב ססגוני שכולל רהיטים שמותאמים לילדים, למשל, מסייע רבות בהרגעת הפציינטים הצעירים, ועוד תוכלו למצוא בקליניקה של רופא שיניים מומחה לילדים גם משחקים, דפי צביעה, אולי טלוויזיה ועוד אופציה שתמיד עושה טוב לילדים היא רהיטים שמותאמים לממדי הגוף שלהם ובעיקר משדרים להם את המסר הכל כך חשוב שלרופא אכפת מהם ושהוא רואה אותם בגובה העיניים.

השאר תגובה