עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

לצערנו, מקרים של רשלנות רפואית הם נפוצים למדי. למה עורך דין רשלנות רפואית הוא הכתובת למקרים אלו? את התשובה המלאה לשאלה זו תקבלו במאמר זה.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא כאשר אדם בעל השכלה בתחום הרפואה ואשר ממלא תפקיד בתחום זה נותן טיפול רפואי, שאיננו עומד בסטנדרטים הדרושים וכאשר טיפול זה גרם לנזק למטופל. כמו כן, גם המלצה על טיפול לא מתאים או המלצה על אי טיפול ואף אי התנהלות על פי כללי האתיקה נחשבים כרשלנות רפואית וזאת, משום שכאשר אנו פונים לקבלת טיפול רפואי, אנו סומכים על איש המקצוע אליו פנינו מבחינה מקצועית והיא החשובה לנו ביותר.

בהיבט הפיסי והרגשי

כאשר מתקיימת רשלנות רפואית, יש לה השפעה גדולה. לעתים מדובר על השפעה גופנית ממשית והיא עלולה אף להיות קטלנית. מלבד ההשלכות הגופניות, ישנה התמודדות עם השלכות נפשיות, שיכולות להיות תוצאה ישירה של הרשלנות או תוצאה עקיפה. כלומר אדם, שפנה לקבלת טיפול רפואי והיה קורבן למקרה של רשלנות רפואית, נאלץ להתמודד גם עם האכזבה הקשה, שבירת האמון והקושי לסמוך בעתיד על אנשי המקצוע, שאמורים לעזור לו בהיותו חולה ופצוע והם היחידים שיכולים לתת לו מענה במקרים אלו.

ההיבט המשפטי

מקרים של רשלנות רפואית הם מקרים קשים מאוד מהבחינה המשפטית הן לתובע והן לנתבע. הסיבה לכך היא, שמערכת המשפט יוצאת מנקודת הנחה, שאנשי הרפואה פנו לתחום זה במטרה לעזור ולהציל חיים ולא במטרה להזיק. לכן, על הנתבע להוכיח את הנזק שנגרם לו ולהוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מהטיפול הרשלני וזוהי עבודתו העיקרית של עורך דין רשלנות רפואית.

מה צריך לעשות?

ראשית, חשוב לפנות לעזרתו של עורך דין רשלנות רפואית בהקדם האפשרי וזאת, על מנת שתוכלו להציג בפניו את הפרטים כאשר הם עוד טריים בזיכרונכם. כמו כן, חשוב להגיע אל עורך הדין עם כל ההוכחות שבידיכם. כלומר, כל הניירת שברשותכם, המתעדת את השתלשלות האירועים וכמובן, במידה ויש לכם עדים, אשר יכולים לעזור לכם להוכיח את הנזק שנגרם, חשוב להביא זאת לידיעתו.

השאר תגובה