רשת דיור מוגן – הכל על תזונה נכונה בגיל הזהב

תוחלת החיים עולה בכל העולם, מדובר בעובדה מוכחת. שיפור באמצעים הרפואיים הטכנולוגיים, המודעות לגבי ביצוע פעילות גופנית בשילוב תזונה נכונה, שינוי ההרגלים, שמירה על תנאי סניטציה והיגיינה- אלה ועוד מהווים חלק ניכר מהסיבות לעלייה בתוחלת החיים. עם זאת, יש המון אנשים מבוגרים הסובלים ממחלות לב, כלי דם, סוכרת ועוד כך שעדיין יש עוד עבודה רבה ולכן רשת דיור מוגן איכותי עושים את כל המאמצים במטרה להעלות ולשפר עוד יותר את המודעות, לספק לבני הגיל השלישי את כל הכלים והאמצעים לאכול נכון בהתאם לגיל שלהם כי הרי גיל 65 בימים שלנו מהווה את תחילתם של החיים והתכניות עוד גדולות ומרובות. הגוף בגיל הזה כבר עבר שינויים רבים והוא ממשיך לעבור עוד מהם, כך שלתזונה יש כאן משמעות מכופלת. מצד אחד תזונה נכונה בגיל השלישי מסייעת להפחית את הסיכוי לכל אותם תופעות לוואי ומחלות ומצד שני היא מסייעת לנו לשמור על הערכים הבריאותיים שלנו תקינים. למשל, מוצרי מזון עשירים בסידן כמו טחינה, מוצרי חלב לסוגיהם, שלל של אגוזים וזרעים המכילים כמויות גבוהות של סידן מסייעים לאזן את הערכים של לחץ הדם בגוף, חיוניים במטרה למנוע איבוד של השיניים, מסייעים להפחית את הסיכוי לבריחת סידן ועוד.

רשת דיור מוגן טיפים לתזונה נכונה

כמעט בכל רשת דיור מוגן איכותית בישראל שמים דגש על תזונה נכונה, על הרגלי אכילה נכונים ועל אורח חיים מאוזן בו משלבים פעילות גופנית מתונה באופן יומיומי. אחד הטיפים הכי חשובים שאתם יכולים לאמץ תוך כדי המעבר לרשת דיור מוגן שזה כבר שינוי מהותי בחיים שלנו הוא שזה ממש בסדר להשאיר חלק מהאוכל בצלחת. שובע קל הוכח במחקרים כמאריך את תוחלת החיים. אכלו מעט ואל תתפוצצו, לא מדובר בדיאטה או גירעון קלורי אלא בהגבלה קלורית שתומכת בפעילות המעיים ומערכת העיכול, מאפשרת לנו לבצע את הפעולות השונות בצורה טובה יותר ואף הוכחה כמפחיתה את תנועתם של הרדיקלים החופשיים הגורמים לכל כך הרבה מחלות.

רשת דיור מוגן מה אוכלים?

פרט לדגש על מאכלים מועשרים בסידן, ברשת דיור מוגן מקפידים לספק לדיירים מזונות בסיסיים, כמו שהם, כאלה שמגיעים מהטבע ולא עוברים תהליכי עיבוד ותיעוש. פירות טריים, ירקות מאודים, דגים, מוצרי עוף רזים הם חלק בלתי נפרד מתפריט של רשת דיור מוגן. בנוסף, חשוב מאוד בבית דיור מוגן לשים לב לשתות כמות נוזלית מספקת- הכמות המומלצת היא בין 8-10 כוסות ביום. מומלץ שלא לשתות משקאות ממותקים ועתירי קפאין. יחד עם זאת, כחלק בלתי נפרד מתזונה נכונה ברשת דיור מוגן יש לעקוב אחר המדדים שכן אנשים רבים בגיל הזהב מפתחים אמניה כתוצאה מקושי של הגוף לספוג את הרכיבים מהמזון. לכן חשוב לבחון כי ערכי הויטמינים והמינרלים בגוף תקינים ובמידת הצורך לצרוך תוספי תזונה מתאימים המשלבים ויטמינים- D,C,E,B12 , מינרלים- ברזל, סידן, מגנזיום, אומגה 3 ועוד.