תכנון נכון של גדרות עץ

הגעתם לרגע של עיצוב החוץ, רגע מכונן, חשוב וייחודי, ולרבים רגע  שבו מבינים עד כמה חשוב להשקיע בסביבת הבית, החצר, המרפסת, כל ההיקף של הבית, ולא רק בעיצוב הפנים. תכנון נכון של גדרות עץ הוא בעצם הצבת הגבולות של המרחב שלכם, לתחום את הבפנים ואת הבחוץ, להציב אמירה שמשדרת לשני כיוונים בו זמנית, ולכן דורשת מעט מחשבה תחילה.

גדרות ניתן למצוא בכל מחיר, וכמעט מכל חומר. ועדיין, גדרות מעץ הם הגדרות הפופולאריות ביותר, מסיבות רבות. היופי של העץ קנה לו את שמו הטוב, לצד הכוח והעמידות, ואפשרויות העיצוב הרבות והייחודיות אשר נותנות אופי לכל חצר.

התאמת גדרות עץ לצרכים שלכם

לא סתם גבול מסומן בשטח, גדרות עץ מהוות אמירה, ומשפיעות על האווירה. בנוסף, בל נשכח שמדובר בגדר עם שימושים שונים, ופונקציונאליות, וכדאי להבין את השימוש בה לפני התכנון וההקמה, כדי שלאחר מכן, כשהגדר כבר עובדה בשטח, לא יצוצו עניינים שלא דוברו, הובנו עד תום ותוכננו בקפידה:

  1. כניסת רכבים – האם תרצו כניסת רכב למתחם המגודר, או לא?
  2. כניסת הולכי רגל – האם רק כניסה אחת, או אולי גם כניסה צידית? אולי כניסה אחורית וקדמית?
  3. צפיפות הלוחות והחלקים – האם תרצו אטימה מלאה לכל הכיוונים? ואולי רק לכיוון הרחוב, בעוד שהגדר האחורית פונה לחורש או לעצים יכולה להיות פחות צפופה?
  4. שערים – האם תרצו התקנת שערים חשמליים, רגילים, ואיזה צירים? איזה פרזול?

גדרות עץ בונים עם מקצוענים

כפי שהבנתם מהרשימה הנ"ל, רשימה חלקית, אגב, הרי שהקמת גדר היא לא עניין של מה בכך. אלו הבוחרים לרכוש לוחות עץ מן המוכן, ולנסות להקים גדר בעזרת נגר חובב או בעצמם, אינם מודעים לרוב לעובדה הפשוטה – לוחות עץ אלו הנמכרים לכל קונה הם באיכות ירודה.

עצים לא מותאמים לגדרות עץ נמכרים דקים מדי, לא עמידים, לא מטופלים, ונוטים לקבל עיוותים בזמן קצר מאוד, להתפרק מהאחיזות שלהם, וכל מה שכביכול נחסך הופך לא רק להוצאה נוספת מיותרת, אלא גם לאי נעימות, דקורטיבית, אסתטית ובטיחותית כאחד. הפיתרון הוא עבודה עם מקצוענים כמו באתר https://my-wood.co.il/