שיפוץ מקצועי: 7 עובדות חשובות על ציפוי של דלתות פנים

רוצים לשפץ את דלתות הפנים? לפניכם 7 עובדות שבלעדיהן פשוט אסור להתחיל לשפץ דלת!

1. מטרת הציפוי

הצורך לצפות דלת פנימית יכול לנבוע ממגוון סיבות. ראשית, הציפוי שומר על הדלת מפני נזקי הזמן וכמו כן, אם הדלת כבר נראית ישנה ובלויה, אין צורך להחליף אותה, אלא אפשר פשוט לצפות אותה, בדיוק כפי שלא תעברו דירה רק מפני שהמטבח התיישן. בנוסף, כך ניתן לחדש את המראה הכללי של החדר, בו נמצאת הדלת.

2. לא רק נזקי הזמן

ציפויי דלתות שומרים על הדלת לא רק מפני נזקי הזמן, אלא גם מפני מזיקים חיצוניים כדוגמת טרמיטים, שמאוד אוהבים לקנן בתוך עץ, תולעי עץ וכמו כן, גם מפני מים, אתם הדלת באה במגע בשל לחות מהאוויר וגם כמובן, בעת שטיפת הרצפות. ציפוי של הדלת ישמור עליה מפני מזיקים אלו לאורך שנים ארוכות.

3. סוגי ציפויים

ישנם סוגים שונים של ציפויים לדלתות, אותם ניתן להתאים לפי הטעם ולפי הצורך. לדוגמה, ניתן לצפות את הדלת בצבע אקרילי או בפורמייקה, כאשר לכל אחד מסוגיי הציפויים יש תכונות ייחודיות וגם אופן ביצוע שונה. לדוגמה, בציפוי של צבע אקרילי צובעים את הדלת ויש להמתין לייבוש ובציפוי פורמייקה מצמידים לדלת לוחות פורמייקה. כמו כן, כל סוג של ציפוי נותן לדלת מראה שונה לחלוטין.

4. איזה צבע תרצו?

לפני ציפוי דלתות חשוב לבחון מהו הצבע הסופי, אותו תרצו לקבל לאחר תום התהליך. כלומר, אם תרצו לקבל צבע טבעי של עץ, מומלץ לבצע ציפוי בצבע אקרילי, השומר על המראה הטבעי של העץ לעומת האפשרות של ציפוי בפורמייקה, בעזרתו ניתן לקבל מראה חדש לגמרי.

5. בואו נדבר על למינציה!

עד לא מזמן, הוצעה האפשרות של ציפוי למינציה לדלתות הפנים, שניתנת לביצוע גם היום והיא נחשבת לבסיסית וזולה ביחס לאפשרויות האחרות, אך גם המענה שהיא נותנת הוא בסיסי למדי. הלמינציה מתאימה בעיקר לדלתות של חדרים עם שטיחים ופרקטים מפני שהיא איננה עמידה בפני מים כמו סוגי הציפויים האחרים.

6. בחירת הציפוי

כאמור, בחירת ציפוי מסוים לדלתות נעשית בעיקר בהתאם לטעם האישי והצורך. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון גם את התקציב, אותו תהיו מוכנים להשקיע בציפוי הדלתות, בעיקר אם אתם מעוניינים בציפוי של מספר דלתות ברחבי הבית בו זמנית.

7. ומה לגבי דלת הכניסה?

אמנם עד כה עסקנו בציפוי של דלתות פנים בלבד, אבל חשוב לדעת שבהחלט ניתן לצפות גם דלתות של רב בריח, שהן בדרך כלל הדלתות הראשיות של הבית ולא הפנימיות. המטרה העיקרית בציפוי הדלת הראשית היא לעצב מחדש את דלת הכניסה לבית וכך ליצור אווירה ייחודית עוד לפני הכניסה לתוך הבית עצמו.