עיצוב גינות גג

אנשים הבוחרים להתגורר בדירות גג, מוותרים בדרך כלל מראש על גינה מלבלבת בחצר הבית לטובת הנוף הנשקף מחלונות או מרפסות הבית. אך האמת שהם יכולים ליהנות משני העולמות. גם נוף וגם גינה. איך? כל הפרטים בהמשך.

יש אנשים שלא מסוגלים להתגורר בדירות קרקע. הם רוצים לראות את העולם מלמעלה, להשקיף על נוף נקי, ליהנות מאוויר צלול וזך הרחק מעשן ומהפיח העולה מהמכוניות, מהמשאיות ומהאוטובוסים שעל הכביש. הם רוצים להיות קרובים לשמים. אנשים אלו בדרך כלל יודעים כי יהיה עליהם לוותר מראש על הגינה ועל הצמחייה הצמודה לבית. הם עושים את זה אולי בלב לא הכי קל, אך בכל זאת הם פועלים על פי סדרי העדיפויות שלהם שנראה נכון בעיניהם.

לגור בגג העולם ולהרגיש את הפריחה

כיום אנחנו מוצאים יותר ויותר בעלי בתים פרטיים, שבוחרים לשתול במרפסות, או אפילו על הגג, גינות מלבלבות כאילו הקרקע היא שם. הטבע מעניק להם את כל מה שרק הוא מסוגל להעניק. הרבה ירוק והרבה צבעים ססגוניים שעושים טוב על הלב ועל הנשמה.

עיצוב גינות גג זהו טרנד שהולך וצובר תאוצה ואנחנו מוצאים את הגינות המלבלבות הללו ממש בכל מקום מבלי להידרש לקרקע שבגינה. אין ספק שפיסת טבע במרפסת או על גג הבית יהיה הרבה יותר מרשים מעציצים פורחים בתוך אגרטלים. המראה הוא הרבה יותר מלבב וישנם גם הרבה יותר אפשרויות ליצור שיחים בצורות שונות, לגזום אותם בעיצוב הראוי שלא כמו העלים הצומחים בתוך העציץ.

 עיצוב גינות גג – יתרונות

גינת גג נהנות ממספר יתרונות בולטים.

  • ניתן היום ליצור תוך יום אחד גינה מלבלבת על הגג מבלי לחכות שהשתילים יתחילו לבצבץ. הגינות מגיעות מוכנות ומעוצבות ותוך שעה קלה הגג משנה את פניו לגמרי.
  • גינות הגג מעניקים תחושה של מגורים בדירת קרקע עם גינה צמודה. כך שהדיירים נהנים מכל היתרונות.
  • גינת גג לא מחייבת עקירה של מרצפות והיא לא חייבת כמויות של אדמה. ניתן להיעזר באבני טוף שמעניקות מראה מיוחד ודקורטיבי והם נבנות על גבי הריצוף הקיים, כך שאפשר להחליט ברגע אחד לפרק או להעביר את הגינה למקום אחר.
  • ישנם צמחים מיוחדים אשר בהם משתמשים לצורך עיצוב גינות גג. אלו צמחים רב שנתיים והם ממש לא מפונקים. הם צמחים חסכוניים במים, לא נבהלים מהשמש ושומרים על מראה חיוני לאורך כל השנה.
  • בגינות הגג עושים שימוש בצמחים שלא דורשים ניכוש של עשבים שוטים, עבודות שתילה או עקירה שגורמות ללכלוך רב בדרך כלל, ובכלל הצמחים הנבחרים הם קלים מאוד לעיצוב ולא דורשים הרבה טיפול או טיפוח.
  • ההשקיה נעשית באמצעות טפטפות מוסתרות המתוכננות באופן ממוקד כדי לחסוך במים.

גינת גג היא גינה שמשדרת הרבה יופי טבעי לצד אסתטיקה ומראה דקורטיבי ומיוחד.