כמה באמת אמורות לעלות עוגות יום הולדת מעוצבות?

עוגות יום הולדת מעוצבות

כל הורה אשר מתחיל לבדוק עוגות יום הולדת מעוצבות ליום ההולדת של הילדים שלו נתקל בהתלבטות קשה מאוד הקשורה לעלויות העוגות. העלות של עוגת יום הולדת מעוצבת יכולה להתחיל מכמה מאות שקלים, ולהגיע אפילו לכמה אלפי שקלים, ולא כל אחד יכול לעמוד בהוצאה כזו.

הורים רבים מביעים תמיהה על המחיר ולא מבינים מדוע העלויות גבוהות כל כך, רבים מהם מנסים למצוא בכל מקום אפשרי מחירים זולים ככל האפשר או מנסים להתמקח עם מעצבי העוגות, אך לרוב, אם אתם מחפשים עוגות יום הולדת מעוצבות זולות במחיר של כמה עשרות שקלים או לא יותר מ200-300 ש"ח, תצטרכו להכין את העוגה בעצמכם או להתפשר על עוגה פשוטה ולא מעוצבת.

הגורמים המשפיעים על עלות העוגה

כאמור, רבים אשר נתקלים במחירים של עוגות יום הולדת מעוצבות בארץ לא מבינים מדוע זה כל כך יקר, אך יש לקחת בחשבון גורמים רבים אשר משפיעים על מחירי העוגות, גורמים אשר לא מותירים ברירה למעצבי העוגות ובגללם הם מוכרחים לדרוש מחירים גבוהים כל כך.

אז מה משפיע על מחיר העוגה? הנה הגורמים העיקריים:

  1. עלויות חומרי הגלם – בישראל עלויות חומרי הגלם לקונדיטוריה ואפיה הינן עלויות גבוהות מאוד, ולצורך הכנה של עוגות יום הולדת מעוצבות דרושים חומרים רבים אשר משפיעים על העלויות של מעצבי העוגות, וזהו הנתון המשפיע ביותר על מחיר העוגה.
  2. עלויות כשרות – במידה ואתם בוחרים לרכוש עוגה ממקום כשר, ישנן עלויות נוספות הקשורות לתשלומים על תעודת הכשרות או מוצרים כשרים אשר מחירם לעיתים יכול להיות גבוה יותר ממחירים של מוצרים ללא כשרות.
  3. עלויות עבודה – ההשקעה המבוצעת בהכנה של עוגות יום הולדת מעוצבות דורשת שעות עבודה רבות מאוד, ולעיתים אפילו כמה ימי עבודה, ולכן יש להוסיף אל מחיר העוגה את עלויות זמן העבודה של מעצב העוגות, על פי הניסיון של המעצב, המומחיות שלו, המוניטין שלו ועוד.
  4. רווח – לכל הגורמים שציינו מעלה יש להוסיף את הרווח שזקוק לו המעצב בכדי להתפרנס, לרוב תוספת של 10%-20% על הסכום של כל העלויות שלו.