נורת לד לגידול צמחים

נורת לד לגידול צמחים

תהליך הגדילה של הצמחים מבוסס על פוטוסינתזה, כלומר סינתזה באמצעות אור: על-מנת להפוך פחמן דו חמצני ומים שמגיעים אל הצמח מהאוויר ומהשורשים לחומר אורגני נדרשת לצמח אנרגיה של אור.

צמחים שגדלים בטבע נהנים מאור השמש לטובת הפוטוסינתזה (שאגב, אחראית גם לכך שהצמחים פולטים חמצן והופכים את האוויר לנקי יותר וטוב יותר עבורנו), אבל כשמדובר על גידולים ביתיים נדרשת אלטרנטיבה מלאכותית וישנה אחת כזו איכותית במיוחד: נורת לד לגידול צמחים.

נורות הלד לגידול צמחים הן נורות ייעודיות למטרה זו, וחשוב לבחור אותן באופן מושכל כדי שיסייעו לצמחים שאתם מגדלים למצות את פוטנציאל הגדילה שלהם.

כיצד פועלת נורת לד לגידול צמחים?

פירוש השם לד הוא ראשי תיבות של הביטוי באנגלית Light Emitting Diode – כלומר דיודה אשר פולטת אור.

בניגוד לנורות הלהט ה"קלאסיות", שפועלות על בסיס זרם חשמלי שמועבר בתוך חוט להט, נורות לד לגידולי צמחים פועלות על בסיס זרם חשמלי שעובר בין אנודה לבין קתודה. האנודה והקתודה הן שתי אלקטרודות שמרכיבות נורות לד.

איך לבחור נורה לגידול ביתי של צמחים?

נורת לד לגידול צמחים ביתי הינה נורה קטנה מאוד – גודלה הוא ברוב המקרים בין מילימטר לשניים.

ישנו מגוון רחב מאוד של נורות כאלה, ובהתאם גם טווח המחירים, וחשוב לקנות מוצר איכותי שיבטיח תנאי גידול אופטימליים  לצמחים ובמקביל ייהנה מתוחלת חיים ארוכה.

היתרונות של נורות הלד לגידול צמחים

היתרון המשמעותי ביותר של נורות הלד לגידול ביתי של צמחים כאלה ואחרים הוא שהן יעילות להפליא.

היעילות באה לידי ביטוי בכך שצריכת האנרגיה של כל נורת לד נמוכה מאוד, כך שגם אם אתם זקוקים לנורות רבות יחסית עדיין צריכת האנרגיה הכוללת לא תהיה גבוהה מדי.

בנוסף הן עובדות בטמפרטורה נמוכה למדי, של עד פי 10 פחות מנורות "רגילות". זהו יתרון רב חשיבות שכן בזכות פליטת החום הנמוכה אין צורך להשקיע כמויות גדולות של אנרגיה כדי לצנן את החלל שבו גדלים הצמחים.

יתרון שלישי הוא התרומה של נורת לד לגידול צמחים לייצור השמן בצמח, ובהתאם הבטחת תוצרת איכותית עד מאוד.