יועץ משכנתאות פרטי אל מול יועץ משכנתאות בבנק

מן ההיבט הראשון, יועץ משכנתאות חוסך לכם מאוד בממון – הוא יאתר עבורכם רק את הריבית הכי טובה לתרחיש הכי משתלם וכן הוא חוסך לכם בלהסתובב הרבה בין הבנקים השונים, לבחון היבטים וכיוצא בזה, ומן ההיבט השני – הדבר כרוך בעלויות מסוימות.

יועץ משכנתאות פרטי אל מול יועץ משכנתאות בבנק – 

יועץ משכנתאות מהווה יועץ ניטרלי, הוא עשוי להעניק עבורכם ערך מוסף – בחירה בתרחיש המיטבי, בנתיב הכי טוב ואף להעניק לכם את המשכנתא הכי מיטבית מן ההיבט של העת וכן מן ההיבט של הריבית. הדבר עשוי לחסוך לכם ממון רב. אל מולו קיים יועץ משכנתאות של הבנק. הוא לא בעצם יועץ ויש בנקים אשר שינו את הטייטל שלו מיועץ משכנתא אל מומחה משכנתא. ובכל אופן, הוא מהווה את הנופך המשמעותי בקבלה של החלטה של לקוחות, ההשפעה שלו על נוטל משכנתא הינה רבה וכאן קיים הכשל, בשל כך כי עסקינן למעשה באיש מכירות אשר מייצג את הבנק. אמת ויציב כי עסקינן בבעל מקצוע, אבל הינו בעל סייגים להעניק עבורכם את מה שהבנק מעוניין בו. הבנקים מעוניינים לשווק ריבית קבועה, לכן יציעו לכם אפיק ספציפי, הם מתגמלים אותו בהתאם לנתיב ספציפי.

אך יועץ משכנתאות פרטי פועל עבורכם. התגמול שלו מגיע מכם והן האינטרס שלו למצוא בשבילכם את התנאים הכי מוצלחים וגם הכי הולמים למענכם. אל מול זה ניצב הבנק, אשר מעוניין להרוויח על חשבונכם, הווה אומר – ביצוע הלכה של מעשה קיים כאן עימות בין היועץ או  המומחה למשכנתאות של הבנק ליועץ של הצרכנים והדבר הגיע לכדי פיצוץ בעת האחרונה, כאשר הבנקים ניסו למנוע את עשיית השימוש של יועצי משכנתאות. מאידך, הפיקוח על הבנק והן בנק ישראל תומכים ביועצי משכנתאות ככאלו אשר באים לטובת קהל היעד שלהם.

מה היא העלות של יועץ משכנתאות?

יעוץ שלם של משכנתא, אשר מורכב מן ראשית הפרוצדורה ועד קבלת הצ'ק הבנקאי ואף בתומו, הווה אומר – תכנון ובנייה של תמהיל המשכנתא, ליווי שלכם בעת שבתום החתימה, משא ומתן ממוני אל מול כל מיני בנקים וכיוצא בכך, העלות שלו מסתכמת בין ארבעת אלפים ₪ לבין שבעת אלפים ₪, בלי מע"מ.