הרמת חזה מול הגדלת חזה – מה ההבדל?

נשים רבות מעוניינות לעבור ניתוחי חזה מסוגים שונים, על מנת לשפר את המראה החיצוני שלהן. ישנם שני סוגים נפוצים של ניתוחי חזה: הרמת חזה והגדלת חזה. מה ההבדלים ביניהם? ומה חשוב לדעת על ניתוחי חזה באופן כללי?

הרמת חזה

ניתוחי הרמה נעשים במצבים שבהם החזה נעשה נפול. מצב כזה מגיע כתוצאה מגיל מתבגר, בגלל העור המתרופף באזור, או כתוצאה מהריונות ומהנקות מרובות, אשר גורמות לצניחה חלקית של החזה. ניתן להרים את החזה באמצעות ניתוחי הרמה, אשר דומים, למעשה, דווקא לניתוחי הקטנת חזה. במהלך הניתוח, מרימים את השד עצמו למקום הרצוי, מסירים עודפי עור על מנת לשמר את המיקום החדש, ומשנים, במקרה הצורך, גם את המיקום של הפטמה. ניתוחי הגדלת חזה, לעומת זאת, מיועדים לנשים בעלות חזה קטן יחסית, אשר מעוניינות בחזה גדול יותר, לצרכים אסתטיים בדרך כלל. בניתוחים כאלה מכניסים שתלים אל תוך השד, על מנת ליצור את המראה המוגדל של החזה.

איך מבצעים את הניתוחים?

כל הניתוחים המשמשים לעיצוב החזה, בין אם מדובר בהרמה, בהגדלה או בהקטנה של החזה, נעשים במספר שיטות שונות. ההבדלים ביניהם הוא כמות הצלקות הנותרת לאחר הפעולה, היעילות של התוצאות, משך ההחלמה ועוד. כדאי לדעת שלרוב, לאחר כל סוגי הניתוחים, נוצר עיוות קל של מראה החזה, עד להתקבעות המלאה של תוצאות הניתוח. כיום ישנן טכניקות חדשות ויעילות יותר לסוגים שונים של ניתוחים. ניתוחי ההרמה, למשל, מבוצעים כיום עם טכניקות אשר מתמודדות עם מצבים שבהן החזה נופל בחזרה זמן קצר לאחר הניתוח, כמו גם עם בעיות של צלקות גדולות על החזה. אחת השיטות הנפוצות כיום היא שיטת המשתל העצמי – בשיטה זו משתמשים בחלק התחתון של החזה כשתל, ומקבעים אותו למקומו בעזרת שרירי החזה. שיטה זו מאפשרת מראה טוב יותר של החזה, ומונעת נפילה מהירה של החזה לאחר הניתוח.

איך בוחרים את הניתוח המתאים?

בחירת הניתוח נעשית על פי המטרה: האם המטרה היא ליצור חזה בגודל הטבעי שלו, אך במראה נכון יותר, או שהמטרה היא ליצור חזה גדול יותר. עם זאת, לעיתים קרובות מבצעים את שני הניתוחים ביחד, משום שלאחר ניתוח הרמת חזה נוצר לפעמים מראה של חזה קטן יותר, מה שמעודד נשים רבות להוסיף שתל ולבצע גם הגדלה של החזה, על מנת להשיג מראה נאה יותר.