הקטנת חזה – כל היתרונות!

נשים רבות בוחרות לבצע ניתוח הקטנת חזה, מתוך רצון ליצור מראה אסתטי יותר של החזה. אולם ישנן גם לא מעט נשים שבוחרות לעבור את הדרך ההפוכה, ולהקטין את החזה. הסיבה היא בדרך כלל בעיות שונות שנובעות מחזה גדול במיוחד, כמו למשל כאבי גב וכתפיים, היווצרות של עקמת בגב, פטריות שנוצרות כתוצאה מזיעה שמצטברת מתחת לחזה, ועוד. לעיתים, החזה הגדול מפריע גם בפעילויות פיזיות שונות. בנוסף, נשים בעלות חזה גדול יכולות לפתח הפרעות אכילה, בעיות בדימוי גוף ועוד.

היתרונות בהקטנת חזה

לניתוחים שנועדו להקטנה של החזה ישנם לא מעט יתרונות. מבחינה פיזית, להקטנת החזה ישנה השפעה טובה על הבעיות האמורות, הנלוות לחזה גדול מהרגיל. על פי מחקרים, לאחר ניתוחי הקטנת חזה ישנו שיפור של 76% בכאבי גב וצוואר, ובנוסף שיפור כללי בתפקוד של פלג הגוף העליון. בנוסף, על פי מחקרים נשים רבות (90%) בעלות חזה גדול סובלות ממיגרנות מסוגים שונים. אצל 50% מתוכן, ניכרת הפחתה של הכאבים לאחר ניתוחי ההקטנה. גם הפרעות נשימה שעלולות להיגרם כתוצאה מהמשקל הרב על החזה משתפרות לאחר הניתוח, ובעקבות כך גם היכולות הפיזיות של סיבולת לב ריאה. יתרון נוסף ומשמעותי הוא שלאחר ניתוחי הקטנה קל יותר לעקוב אחר התפתחות של סרטן השד, מה שמוביל לכך שנשים שעברו את הניתוח הן בעלות סיכוי קטן יותר לפתח את המחלה, ובמקרה שחלו – הן בעלות סיכוי גבוה יותר להחלים.

יתרונות פסיכולוגיים של הניתוח

מלבת היתרונות הפיזיים של הניתוח להקטנת החזה, ישנם גם לא מעט יתרונות פסיכולוגיים לניתוח הזה. לעיתים קרובות, הקטנת החזה מהווה מוטיבציה לנשים בעלות משקל עודף, והן נוטות לרדת במשקל באופן משמעותי ובצורה בריאה. בנוסף, כאמור, נשים בעלות חזה גדול נוטות לפתח הפרעות אכילה. לאחר ניתוח ההקטנה, מרביתן מדווחות על שיפור במצב של הפרעות האכילה. נתון נוסף על נשים בעלות חזה גדול הוא שאחת מכל שלש נשים כאלה סובלות מדיכאון קליני. גם כאן, ישנו שיפור משמעותי לאחר הניתוח. 80% מהנשים שעוברות ניתוחי הקטנה מדווחות גם על שיפור משמעותי בתפקוד המיני, זאת למרות העובדה שהניתוח גורם במקרים רבים לחוסר תחושה באזור הפטמות. לסיכום ניתן לומר שניתוחי הקטנת חזה הם לא ניתוחים אסתטיים בלבד. יש בהם יתרונות רבים ומשמעותיים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה פסיכולוגית. אם יש לך חזה גדול מאד, אל תהססי לבדוק את האפשרות להקטין אותו.