הגדלת חזה – כל מה שרצית לדעת!

נשים לא מעטות פונות לבצע ניתוח הגדלת חזה. הניתוח הזה מבוצע אצל נשים שלהן חזה קטן במיוחד, או לנשים שפשוט מעוניינות בחזה גדול יותר ומושך יותר. איך מבצעים ניתוח מסוג זה? איך יודעים באיזה מנתח לבחור? ואיך מתאוששים לאחר הניתוח? אספנו עבורך מספר טיפים חשובים הן לבחירת המרפאה והרופא, והן להתאוששות טובה ומהירה לאחר הניתוח.

איך תבחרי את המנתח שלך

ניתוחים להגדלה של החזה מחייבים את הרופא המנתח להיות חבר באיגוד הישראלי של כירורגיה פלסטית. אם הרופא שלך אינו חבר באיגוד – אל תעברי אצלו את הניתוח. מומלץ להעדיף רופא שמתמחה בניתוחי הגדלה, ולא כירורג פלסטי כללי, על מנת להגיע לתוצאות מדויקות וטובות. כדי לבקש מהרופא תמונות של ניתוחים שביצע בעבר. בתמונות תוכלי לשים לב אם ישנן צלקות בולטות לאחר הניתוח, האם החזה סימטרי ופרטים אחרים שחשובים לך. כיום, מרבית הרופאים מחזיקים בתוכנות הדמיה תלת ממדיות, אשר מסייעות לך לראות כמעט בפועל כיצד ייראה החזה שלך לאחר הניתוח. בקשי מהרופא להציג את ההדמיה בפניך לפני הניתוח. ההדמיה עשויה גם לסייע לך להחליט מהו גודל החזה הרצוי לך. כמובן, חשוב להשוות מחירים בין רופאים ומרפאות. אך שימי לב: המקצועיות חשובה יותר מהמחיר, ללא ספק. אל תתפתי למחירים נמוכים מידי (אם כי אין צורך לפנות אוטומטית למנתח היקר ביותר), ובדקי את כל מה שכלול במחיר, ואת השירות שתקבלי במהלך האשפוז.

איך תתאוששי מניתוח הגדלת חזה?

הניתוח שאותו את עומדת לעבור הוא ניתוח משמעותי, וההתאוששות ממנו אורכת תקופת מה. חשוב שתתכונני מראש לתקופת ההחלמה, על מנת שתוכלי לעבור אותה בקלות רבה ככל האפשר. ודאי מראש שיש לך תמיכה מתאימה, סיוע פיזי ותמיכה נפשית לתקופה שלאחר הניתוח. כשבוע לאחר הניתוח תצטרכי להימנע מכל פעילות פיזית, לכן ודאי שיש מי שיעזור לך בפעולות היומיומיות. בנוסף, אל תשכחי להתכונן נפשית למראה החדש שאותו תראי במראה לאחר הניתוח. לאחר הניתוח, צפויה נפיחות בחזה. ניתן להקל עליה באמצעות קוביות קרח או קומפרסים קרים. אין לבצע פעילות פיזית, כאמור, כשבוע לאחר הניתוח. מומלץ להרחיב את ההוראה הזו ל-10 ימים, ולהימנע גם מהתכופפות או ממתיחות. כדאי לדאוג לתנוחת שינה נוחה לאחר הניתוח, משום שאין לשכב על הבטן או על הצד כ-10 ימים לאחר הניתוח. יש להימנע מלבישת חזיות במשך כשבועיים, ובתקופה זו חשוב להקפיד על שתיה מרובה. כשבוע לאחר הניתוח יש להימנע מנהיגה. בנוסף, מוזר ככל שיהיה, ממדי הגוף שלך עומדים להשתנות לאחר הניתוח, ואת תצטרכי להתמודד עם גודל שאינך רגילה אליו. היזהרי במיוחד מפגיעות בחזה בלי כוונה, מתוך חוסר מודעות לגודל החדש. בתקופה הראשונה היזהרי במיוחד, על מנת שלא לגרום כאב או פגיעה משמעותית בחזה.