איך לבחור סוכת אבלים?

מנהג "השבעה" הוא אחת המסורות החכמות של היהדות. שבעת הימים שבהם קרובי המשפחה של הנפטר או הנפטרת עוצרים את שגרת חייהם, זוכים לביקורי תנחומים ויכולים לעכל את האובדן עוזרים מאוד בהתמודדות עם המוות. כשצפויים להגיע מנחמים רבים והבית שבו מתקיימת השבעה קטן מלהכיל את כולם, הפתרון הוא סוכת אבלים וחשוב לבחור אותה נכון כדי לקיים את המנהג בתנאים נוחים.

מידות הסוכה

הפרמטר החשוב ביותר של סוכות האבלים הוא המידות שלה. הסוכה צריכה להתאים הן לגודל השטח שבו היא מוקמת והן למספר האורחים הצפוי בכל נקודת זמן. כך למשל בסוכה בגודל של 3 מ' על 6 מ' יכולים להימצא כ-30 בני אדם, בסוכה שמידותיה 4 מ' על 10 מ' ניתן להכיל גם 70 אורחים ואילו סוכת אבלים ל-100 איש תהיה בגודל של 5 מ' על 12 מ'.

חימום וקירור

על-מנת שהמבקרים המגיעים לקיים את מצוות ניחום אבלים יוכלו לשהות במקום בכל מזג אוויר, ניתן להוסיף לסוכת האבלים גם פתרונות קירור או חימום בהתאם לעונת השנה. כשהשבעה מתרחשת בחורף, חשוב מאוד לוודא שהאוהל המשמש לצורך אירוח המנחמים והאבלים עמיד במיוחד כך שגם רוחות חזקות לא יערערו את היציבות שלו. דגש נוסף הוא איטום מיטבי כדי שאף טיפת גשם לא תחדור אל האוהל שמשמש כסוכה. בקיץ, ובפרט בימים של עומס חום כבד (שהופכים שכיחים יותר ויותר כתוצאה משינויי האקלים), כדאי לצייד את הסוכה במאווררים או במזגנים ניידים.

התקנת סוכת אבלים – בזריזות ובמקצועיות

בדרך כלל לקראת רכישת מוצר, וגם שכירתו, מומלצת השוואת מחירים יסודית. מאחר שאת סוכת האבלים יש להקים תוך זמן קצר, נדרשת החלטה מהירה ולא תמיד יש זמן לסקר שוק מקיף. בכל מקרה מומלץ לא להתפשר על איכות האוהל וגם לא על איכות השירות שאמור לכלול הובלה אל המקום שבו תתקיים השבעה, התקנה ופירוק בתום השבוע. התקנת סוכת אבלים באופן לא מקצועי עלולה לגרום לעוגמת נפש של ממש, ולהוסיף צער על צער. חברות ותיקות ומנוסות יודעות לבצע את ההרכבה בכל מקום וגם כשיש אילוצים הנדסיים שונים.