משיכת כספי פיצויים – האם זה אפשרי ומתי ניתן לעשות זאת?

לאורך כל שנות ההעסקה שלכם בחברות ובארגונים שונים, צברתם בקופות הפנסיה והחיסכון השונות, סכומי כספים לא מבוטלים. כספים אלו יכולים לשנות מן הקצה אל הקצה את אורח החיים שלכם בנסיבות שונות. ולכן, ישראלים רבים מתעניינים בשלבים שונים בחייהם בתהליך משיכת כספי פיצויים למטרות שונות. אמנם החוק בישראל של היום, לא מאפשר משיכה ללא השלכות כלכליות ועדיין ישנם מקרים בהם אתם יכולים לבצע משיכת כספי פיצויים לצרכים שונים.

מה חשוב לדעת על משיכת כספי פיצויים?

  1. מתי אפשר לבצע את המשיכה? באופן עקרוני, ניתן לבצע משיכת כספי פיצויים כמעט בכל שלב בחיים. אתם רק צריכים להצהיר על המטרה לשמה נמשכו כספי הפיצויים ולשאת בעלות המס על פי החוק.
  2. האם אפשר לבצע משירה ללא מיסוי? אם המשיכה מבוצעת לטובת טיפולים בריאותיים חיוניים, ייתכן ותוכלו להגיש בקשה להחרגה של תשלום המס. אולם, יש צורך להציג את כלל המסמכים החיוניים לתהליך ולאשש את דבר המחלה שלכם או של הן המשפחה שלכם.
  3. האם ניתן לשמור לפנסיה את כספי הפיצויים? בוודאי! זו היא זכותכם ואתם יכולים להרוויח את איכות החיים המוכרת לכם מבחינה כלכלית, בעקבות החלטה זו. ככל ואתם שומרים על הכספים למשך תקופה ארוכה יותר, ייתכן והם יישאו רווחים גדולים יותר ואתם תוכלו להנות מהם בשלמותם במהלך תקופת הפרישה שלכם.

התנהלו בצורה חכמה עם הכסף שלכם

ככל שמדובר על כספים אותם צברתם לאורך שנות עבודה רבות, חשוב לבצע תהליך בירור מעמיק ולהבין מה הן המשמעויות של ההחלטות הכלכליות אותן אתם לוקחים בכל שלב. על אחת כמה וכמה אם מדובר על החלטה כל כך קריטית כמו משיכת כספי פיצויים, שלה השפעות על כלל תחומי החיים שלכם לטווח הארוך. בנסיבות שונות שווה לכם לבצע את המשיכה. אבל, על כל פנים ראוי לפנות לעזרתם של מומחים בתחום הפיננסי שיעזרו לכם לקחת החלטה מושכל ואיתה לפעול בצורות שונות על מנת להצליח לשמור על הנכסים שלכם בכל סיטואציה.