התרים לתמ"א 38 בירושלים

תמא 38 בירושלים

אחרי שכולנו כבר הבנו שתכנית תמ"א 38 בירושלים היא תכנית החשובה שתספק לכם שיפוצים הרבה יותר קלים, זולים ונוחים, חשוב לבדוק מי בכלל יכול לקבל את ההיתר לפני שאתם מתחילים לרקום ציפיות. לא תמיד התשובה שתקבלו תהיה זו שרציתם לקבל אך יש גם בשורות בסיפור.

למה לא כולם זכאים?

כדי להבין מי זכאי להטבות של תמ"א 38 עלינו להבין מדוע בכלל תמ"א 38 יצאה לעולם. בישראל, מדינה מפותחת ועל כך אין עוררין, יש הרבה מבנים שלא עומדים בפרמטרים הכי מחמירים ובנהלי בטיחות שהיום הם בסיסיים. אנו יכולים לראות את תנופת הבנייה הרצינית שחווה כל המדינה מצפון ועד דרום אך למעשה יש עדיין לא מעט שכונות שלא רק פוגעות בנראות הערים אלא יכולות להיות מפגע בטיחותי גדול מאוד במקרה של רעידת אדמה. אי לכך ובהתאם לזאת, הזכאות לתמ"א 38 נובעת בעיקר מהסיבה הראשית להוצאתה לאור, מבנים שהם מפגעי בטיחות, ולא מבחינת החדשנות או העיצוב.

 

התרים לתמ"א 38 בירושלים

  • המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה שכל מבנה בעל 2 קומות ומעלה שנבנה לפני 1980 זכאי לקבל את ההטבות של תמ"א 38. זה עדיין לא אומר שאתם יכולים להזמין חברת תמ"א 38 ופשוט להתחיל את הפרויקט המדובר, אלא עליכם לאשש את זכאותכם על ידי אותו קבלן וכמובן לקבל היתר בנייה כמו כל פרויקט אחר.
  • מה קורה במצב בו יש מבנה ישן שכבר עבר שיפוץ? מקרים כאלו יכולים לקרות ולמעשה הם מהמצבים היותר סבוכים שיש. אם יש מבנה שנבנה ב-1975 אך הוא עבר שיפוץ חלקי ב-1990, האם הוא יכול לקבל את ההטבות? במצבים כאלו, וגם במצבים בהם יש בתים שעונים רק לחלק מהקריטריונים כמו למשל מבנים גדולים מאוד אך שאינם בעלי 2 קומות או מבנים רעועים שנבנו ב-1981, יכולות להינתן חלק מההטבות אך באופן חלקי.

עוד גורמם שמשפיעים על ההיתר

לפעמים גם מבנים שעומדים בקריטריונים לא יוכלו לקבל את ההטבות, לפעמים חלקן ולפעמים אף אחת מהן, ולפעמים העירייה בכלל לא תאשר בנייה. אי הסכמה בין הדיירים על השיפוצים של הבניין, רחובות צריך מידי או מרכזיים מידי ועוד סיבות רבות יכולות להרחיק מכם את החלום לשפץ בחסות תמ"א 38.

השאר תגובה