מחפשים מקצוע מאתגר ומתגמל מכל הבחינות? מדריכי רכיבה טיפולית!

קורס מדריכי רכיבה טיפולית

אם יש בכם חמלה, רצון לאתגר את הזולת ואת עצמכם, אם יש לכם יכולת להדריך, ללוות, להיווכח – בסבלנות – כיצד המאומן משתפר בכל ההיבטים, כיצד הוא משתקם, יש לכם נתוני פתיחה מצוינים להתמקצע בתחום מאתגר ואטרקטיבי, שרכישתו מתחילה בלימודי קורס מדריכי רכיבה טיפולית.

לרכיבה טיפולית תוצאות מוכחות בשיפור כל מדד מצופה: חיזוק הגוף הפיזי וחישולו, חיזוק הביטחון והדימוי העצמי, חידוד והרחבת מניפת היכולות המוטוריות, מהירות התגובה הקואורדינציה, הפגה של  מתחים וחרדות, שיפור משמעותי בקשב וריכוז, ריסון דחפים ושליטה עליהם ועוד.

מגוון הנושאים הנלמדים במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית מעיד ומלמד על היקף הידע הנרכש במהלכו: שיפור לקויות יציבה, פיזיותרפיה, וטרינריה, אביזרים תומכים שונים, עבודה מול ממשקים שונים, יכולת לעבוד עם אוכלוסיות שונות בכלל ועם בעלי צרכים מיוחדים בפרט, רכיבה כל סוסים (כמובן…) ועוד.

קורס מדריכי רכיבה טיפולית מאפשר למי שמחפשים תחום עיסוק או אולי הסבה מקצועית להיפתח לעולם חדש של נתינה. שיטה טיפולית זו מניבה כאמור תוצאות מצוינות. המטופל חווה את ההתקדמות שלו – צעד אחר צעד, של הסוס ושלו. הקשר עם הסוס הוא קשר רגשי. יש מטופלים שרואים בסוס חיית מחמד מכל בחינה.

 הקשר בין סוס ורוכבו

באמצעות הרכיבה לומד המטופל לשפר תפקודים והתנהגויות דרך ניסוי וטעייה: הסוס מגיב באופן אינסטינקטיבי- אם בנוחות ואם בבהלה- וכך לומד מי שרוכב עליו למתן את התנהגותו ולרסן את דחפיו. ככל שמעמיק ומעצים המטפל את הרגש שלו אל הסוס, כך הסוס משיב לו בצהלות ובחיכוך פנים. המטופל לומד להשליך מקשר זה על קשריו עם בני אדם ומתוודע אל חשיבותה של ההדדיות.

המטופל לומד כי יש קשר ישיר בין מצבו הפיזי של הסוס והיחס כלפיו לבין היכולת להפיק מהרכיבה עליו את מלוא הפוטנציאל הגלום בסוס ובמי שרוכב עליו.

מדריכי רכיבה טיפולית מלווים את התהליך הזה ועדים לו. העידוד והחיזוקים שהם נותנים למטופל, המחמאות ותיאור ההישגים שלו מגבירים את המוטיבציה של המטופל.

מי שבוחרים ללמוד קורס מדריכי רכיבה טיפולית פוגשים עולם חדש ומרתק. המדדים השונים הנבחנים במהלך הטיפול, השיפור המשמעותי שמשיגים המטופלים באמצעות , הן מבחינה פיזית- מוטורית והן מבחינה קוגניטיבית ורגשית ,גורם כמובן סיפוק רב למדריכים. מבחן התוצאה מוכיח כמעט תמיד כי ההשקעה משתלמת, מועילה וכדאית.

אם אתם מחפשים אתגר, שינוי, מקצוע שכל יום בו מזמן חוויה חדשה- מדריכי רכיבה טיפולית הוא התחום שייתן לכם מענה לכל אלה.

השאר תגובה