אוכל מומלץ לחתולים

אוכל מומלץ לחתולים

כל מי שחי באותו בית עם חתול יודע שמדובר בחיה משמחת ומרגשת ובתוספת חיובית במיוחד לחיים. גם מי שמאכיל את כל חתולי השכונה (ואורחיהם…) נקשר עד מהרה לחיה שמצד אחד היא בת משפחה של האריות והנמרים והצ'יטות ומצד שני יש בה רכות אינסופית.

על-מנת שהחתולים ייהנו אף הם מאיכות חיים, חשוב מאוד להקפיד על התזונה שלהם. אמנם חתולים, באופן מעט מפתיע, יכולים לשרוד לא מעט זמן בלי אוכל, אבל אף אחד לא רוצה לנסות להרעיב את החתול שחי איתו…

אוכל מומלץ לחתולים – למה לא כדאי בשר נא או דגים?

חתולים זקוקים לבשר כדי להתקיים, אולם בסופו של דבר בשר בלבד לא מספק להם את כל הוויטמינים והמינרלים הנחוצים להם, כך שלא מומלץ לבסס את התזונה של החתול רק על בשר או על דגים.

אפשר לתת להם מעת לעת חתיכת בשר, אחרי שכמובן מוודאים שאין בה עצמות, וגם דג הוא אוכל מומלץ לחתולים רק לאחר צלייה או אידוי, וכמובן גם כן הסרת כל העצמות (שימו לב – עצם, ולו הקטנה ביותר, עלולה להיות מסוכנת מאוד לחתול!)

חשוב מאוד: חלבון

חתולים זקוקים לחלבונים, ועל כן אוכל מומלץ לחתולים כולל לפחות 30% חלבון.

לחתולים בעלי צרכים מיוחדים (למשל עקב חשש מחסימה בדרכי השתן) מתאים מזון מיוחד, וחשוב להתייעץ עם וטרינר.

האם כדאי לגוון את האוכל שנותנים לחתול?

כן.

חתולים, מסתבר, אוהבים גיוון, ולכן רצוי לספק להם כל מיני מאכלים מומלצים לחתולים ולא להיצמד לאותה תזונה קבועה (יחד עם זאת ייתכן שאצל חתולים בוגרים כבר ישנם הרגלים וקיבעונות, והם דווקא יעדיפו להיצמד למאכלים המומלצים לחתולים שהם כבר מכירים ואוהבים).

בנוסף, גם פחמימות הן אוכל מומלץ לחתולים, בכמות מדודה כמובן, כך שאפשר להפריש לחתול מעט מהפסטה שלנו, מהאורז, חתיכת פרוסת לחם וכו'.

ארוחות קטנות לאורך כל היום

בנוסף לגיוון הרצוי חתולים זקוקים לארוחות קטנות לאורך כל היום, כך שכדאי בכל פעם לשים בכלי האוכל שלו כמות קטנה יחסית של מאכלים מומלצים לחתולים, ולמלא אותו מספר פעמים לאורך היום.

חשוב גם שהכלי יהיה במקום קבוע, נעים וכזה שלא שורר בו רעש רב, כך שהחתול לא ייכנס לסטרס.

השאר תגובה